onsdag 11 februari 2009

As kungen

Hitta en historia när jag röjde. Jag vet inte vad jag tänkte på när jag skrev den, men jag var bara nio så...Haha, enjoy!

"Det var en gång en man som var ett as. Folket i stan gillade honom inte. Det dumma var att han fick göra som han ville i hela stan. För han var KUNG! När han inte hörde kallade dom honom för as kungen As kungen trodde han kunde trolla för om han skrek t.ex. "TV:n!" så kom tjänarna med TV:n. En gång så såg han några barn leka utanför. Och då ville han ha ett barn så då skrek han:
-Jag vill ha ett barn!
Det blev panik bland personalen och folket för dom visste att as kungen kunde höja priset på datorspel om han så ville.
Det gick en vecka och inget hände förren en dag:
-Vad i hela fridens namn! Ett barn på trappan! sa en av tjänarna.
-Vadå? sa kungen. Va? Jag har fått en unge! Tralla lalla lala!
Sen dess var kungen inget as. Utan han fick heta ungkungen."


As-kungen när han blivit ung-kungen

1 kommentar:

  1. "för dom visste att as kungen kunde höja priset på datorspel om han så ville" haha!!

    SvaraRadera