tisdag 10 mars 2009

Frankly my dear, I don't give a damn!



Gone with the Wind, vilken film! Har spenderat nästan fyra timmar med min farmor "ståldamen", tittandes på denna film ikväll. Att jag lyckats undvika den filmen i nära 21 år är mej ett under. Men ack, den bidade väl bara sin tid tills dess att jag var mogen för en sådan känsloladdad film! Nu kanske du tror att jag är ironisk men det du, det är jag inte! SE DEN!

http://www.youtube.com/watch?v=mxUdtYz93tY

En av mina favoriter med gamla filmer: kyssarna! Då på den tiden var det inga fjösiga små tungkyssar som gällde, utan det var riktiga bastanta kyssar som fick kvinnorna att svimma i männens armar. Ack, den som kunde bli kysst likt Scarlett O'hara blev av Rhett Butler.
Clark Gable: you put the "wohhh" in wonderful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar